Wednesday, August 12, 2009

Pertandingan Pengisahan Kenegaraan

PERTANDINGAN PENGISAHAN KENEGARAAN

Pada tahun ini, pertandingan Program Pengisahan Peringkat Negeri Johor telah diadakan di Dewan Kembara Mahkota Johor, Kolej Kejururawatan Segamat pada 30hb Mei 2009 (Sabtu).

Majlis perasmian telah disempurnakan oleh Y.B Datuk S. Subramaniam, Menteri Sumber Manusia. Pertandingan pengisahan pada tahun ini daidakan secara berkumpulan. Seramai 400 orang penonton telah hadir menyaksikan pertandingan tersebut dan sebanyak 5 pasukan telah bertanding mempersembahkan persembahan masing-masing. Johan pertandingan ialah pasukan dari daerah Ledang yang telah mempersembahkan Kisah Bukit Kepong. Melalui pertandingan pengisahan ini, pihak jabatan telah menyampaikan mesej kerajaan dengan baik melalui ucapan yang telah disampaikan oleh Y.B Datuk S. Subramaniam dan Pengarah Penerangan Johor, Tuan Haji Almain bin Ajirul. Semua persembahan yang telah disampaikan oleh pasukan yang bertanding juga mempunyai mesej tersendiri iaitu untuk meningkatkan semangat patriotisme dan kenegaraan kepada semua. Para petugas dan anggota Jabatan yang turut serta pada majlis tersebut telah mengadakan komunikasi bersemuka dengan orang ramai secara efektif.



Pasukan dari daerah Ledang iaitu KB Durian Condong telah mewakili negeri Johor ke Pertandingan Pengisahan Kenegaraan Peringkat Kebangsaan di Jitra, Kedah dan telah menjadi johan keseluruhan. Peserta yang mewakili pertandingan tersebut ialah Rohaina Sulaiman, Shamsul Saziman Abdul Razak dan Radin Azman Hanafi.

No comments:

Post a Comment